Followers

Sunday, January 8, 2012

jgn menilai dari muka buku same ke ng don't judge a book by its cover?

assalamualaikum
mggu exam nie sempat sgt la pulak nk ber blog kann
heeeheee

hmm
ari nie topik nye x la panas mcm pisang goreng zaman2 saye sekolah
dulu time sekolah jual kuih tau.. hehe.. sgt laku biase la awek yg jual.
hakhak!

saya sangat rase ......
bila mereka2 ini rasa mereka sangat "perfect" sgt "suci" dan sgt "bersih"
terasa nak gelak pon ada. terasa nak kesian pon ada.
konon nya sebab pakaian mereka yang mereka rasa mereka tu "baik" mereka mula hendak bercakap tentang orang.
tapi... kenapa berpura2 di sebalik pakaian kamu?
kenapa?
kamu nak orang anggap kamu nie baek??
atau kamu nak orang anggap kamu nie idola mereka?
kenapa sembunyi kan perangai kamu?
kenapa berpura2 depan org?
bukan ke macam zaman orang2 munafik?
=')

saya rasa kesihan
tidak salah menegur orang itu
tidak salah memperbaiki orang itu
tapi kalau kamu cuba gunakan ini untuk bermegah2
itu bukan sesuatu yang baek
=')

tapi sila la jgn menilai org itu dari muka buku.
kadang2 ssorg itu warak dr pandangan mata kasar tapi asyik mgmpat, menghina etc.
kadang2 ssorg itu nmpk jahil tapi sgt elok perangai nya.
mungkin tiada siapa yg mbawa dia dari kejahilan itu
sebaik-baiknya kita berdoa
supaya esok kita menjadi lebih baek dari hari ini
=')


apa pon saya nak ucap terima kasih sangat kat awak
terima kasih sebab awak pernah buat saya jadikan awak idola saya
mungkin awak tak sedar. mungkin awak tak tahu
mungkin awak ingat saya kawan untuk "di sini" saja.
sebab saya bukan siapa2
=')


2 comments:

  1. salam dear bucuk ct...hehehe.....rindu sgt dekat ko.....itulah idop kan....macam-macam manusia....kte pon byk je jmpe org mcmni....doa saya, awak, dan kita semua tidak seperti itu...munafik.

    ReplyDelete
  2. huhuhu..tq awak... rindu awk jgk~~~ =']

    ReplyDelete